WikiDienstag.ch hat auf Wikimedia Space eine eigene Kategorie erhalten

Bin mich hier auf Wikimedia Space am orientieren. So richtig den Durchblick habe ich noch nicht. das ist ein Testeintrag, damit ich beobachten kann, wo dieser nun auftaucht und wie ich ihn verlinken kann innerhalb von https://meta.wikimedia.org/wiki/Dienstag/

falls du gute beispiele siehst, wie wikimedia space genutzt wird: zeigst du es mir?

Toll ist, dass es einen Kalender hat. Ich werde versuchen, alle Termine hier einzutragen. Vielleicht können künftig alle Feedlogs hier dokumentiert werden?!? https://meta.wikimedia.org/wiki/Dienstag/Feedlogs

#WikiDienstag

reaktion auf den ersten eintrag…

ok. so entsteht ein serie von einträgen. der ältest oben. der aktuellst unten…

das ist etwas gewöhnungsbedürftig. in einem blog wäre der jeweils neuest eintrag stets zuoberst… umgekehrt wird so ein entwicklungsverlauf nachvollziehbar… ja?

hallo lantus - wir haben eine kategorie erhalten bie wikimedia space… bin mich hier noch am orientieren… hast du spass, hier deine tests zu machen mit mir?

mich würde interessieren, ob du meine beiträge verändern kannst… und ob es dann eine versionsgeschichte gibt… und… wie wie den ort nutzen könnten, um die arbeit zu koordinieren…

ich weiss auch nicht, ob du eine meldung bekommst, dass ich dich erwähnt habe…

no. this is not the final one… it looks liks swedish. we are german-speaking… ok: swiss… dissentis. zurich… switzerland

.ch community hub since 1291

we will bring the stickers to @wikicon #wikicon19 ;-)

#wikidienstag

hi @ELappen_WMF

1
if i set #wikidienstag it turns out as a hashtag… but it does not work as a hashtag…

2
I am also irritated that the latest posts are at the end of a series and not at the beginning …

:-(

i’m very sorry, i’m so stupid in getting know THIS SPACE…

:two_hearts::two_hearts::two_hearts::robot::robot::robot::rocket::rocket::rocket:

Discourse software doesn’t use hashtags in the way that say, Twitter does. This is because conversations are thematically organized as a whole, so no need to tag every post within a conversation. You only need to tag the first post in the topic in order for it to be organized and searchable. Topics are organized by category and tag, at the very top of every thread. Users can find your content by visiting WikiDiestag category (shortcut #events:wikidienstag) or by visiting the tag (shortcut #wikidienstag).

And if I’m understanding point 2 correctly, Latest posts show up as most recent activity first, yes. If you want to view content in the opposite way (oldest first), just click on the “Activity” tab on the topic list in the upper right hand corner.

1 Like

hm… (i don’t know why… but i have troubles to get orientation here… :-(

can’t finde “activity”-tab…

i try to learn how to follow notivications:

is there a overview? a how2manual?

introduction by @ELappen_WMF #about-wikimedia-space

we were just testing to write simultaniosly in the blog… this is not possible… :-(